Friday, February 27, 2009

Janji, Boikot dan Masa

Assalamualaikum and hello semua,

Pagi ni bila sampai office, aku belek-belek calender. Dah 27 February. Esok last day kita dalam bulan February 2009. Cepatnya aku rasa masa berlalu. Tetiba saja dah hari Jumaat.

Then masa on the way nak ke kelas, one of my students tegur aku. Haaa...dia ingatkan aku yang dia dapat A untuk Thermo dan secara tak langsung nak ingatkan aku tentang janji aku. Of course aku ingat...dan aku juga tak lupa yang aku pernah janji dengan pelajar-pelajar kelas tu bahawa aku akan belanja McD kepada sesiapa yang dapat A untuk Thermo.

Bila sebut McD, teringat aku yang McD turut tersenarai dalam risalah produk-produk yang diboikot. Jadi, sebagai tanda simpati aku terhadap kanak-kanak dan rakyat Palestin yang menderita akibat serangan Israel khususnya yang kena bom fosforus, maka aku masih lagi dalam mood protes. Ya...isu boikot ni dah agak lama dan benar aku tak mampu untuk boikot semua, tapi apa yang aku boleh boikot, aku boikot la. Selagi ada pilihan lain, aku akan pilih yang lain, walaupun aku suka sangat makan Big Mac dan Double Cheese Burger.

So, since masa pun cepat berlalu, banyak benda dan perkara yang akan berubah dan boleh berubah selari dengan masa, aku sentiasa harapkan agar perubahan-perubahan yang bakal berlaku itu adalah sesuatu yang membawa kebaikan untuk kita semua.

No comments:

Post a Comment