Friday, May 1, 2009

First of May

Assalamualaikum and hello semua,

Aku sekarang ini berada di Alor Setar. My sweet hometown! Cuti agak lama, so dapat la aku balik kampung. Aku ambik cuti 2 hari, plus cuti Hari Pekerja, plus weekend. Dapat la dalam 5 hari. Aku dah kerja sekarang ni...so aku dah layak untuk sambut Hari Pekerja.

Diam tak diam dah 3 tahun aku sambut Hari Pekerja. Sambut? Hmmm...tak pernah sambut pun. Hari Pekerja adalah cuti umum. Gembira sebab dapat cuti. Itu saja. Tak lebih dari itu. Tapi tahun ni berbeza sikit. Ntah kenapa aku jadi sentimental semacam.

Aku terfikir, selama 3 tahun ini, adakah aku telah melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan kepada aku dengan sebaiknya? Adakah kerja-kerja aku mencapai clients' expectations? Adakah aku telah bekerja ke tahap potensi yang maksimum yang boleh aku capai? Macam-macam soalan yang aku tanya diri aku.

Dalam kerjaya, aku telah cuba melaksanakan tugas dengan sebaiknya. Aku gembira dengan kerjaya aku. Aku berpeluang untuk bekerja dan dalam masa yang sama dapat melaksanakan tanggungjawab sosial. Hehe...Kak Nah, membebel kat student pun adalah tanggungjawab sosial tau!

Pada Hari Pekerja ni, aku nekad untuk berusaha menjadi pekerja yang lebih berintegriti, proaktif, amanah serta sentiasa meningkatkan kompetensi aku. Aku nak jadi pekerja yang sentiasa bergerak maju dan menyumbang kepada agama, bangsa dan negara.

Selamat Menyambut Hari Pekerja!

No comments:

Post a Comment